Για αιώνες, οι πρώτοι τεχνίτες υιοθέτησαν τη γλυπτική και τη χαρακτική ως τρόπο καλλιτεχνικής έκφρασης. Αυτό ήταν πάντα ένα διακριτικό σήμα για το Μιλάνο κοσμηματοπωλείο Buccellati. Τα κομμάτια της μάρκας είναι τόσο διακριτικά και άμεσα αναγνωρίσιμα λόγω της πλούσιας ποιότητας υφής που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τον Mario Buccellati. Κάθε δημιουργία είναι χαραγμένη στο χέρι, χρησιμοποιώντας την χρυσή χαρακτική τους που χρονολογείται από την Ιταλική Αναγέννηση.
Κορυφή: Βραχιόλι Buccellati Opera μανικετόκουμπα με την υπογραφή τεχνική χαρακτική κίτρινο χρυσό και λευκό χρυσό rigato, σετ με διαμάντια και ρουμπίνια
Κάτω: Δαχτυλίδι Buccellati Aura Eternelle με την τεχνική κυψελοειδούς τούλι σε λευκό χρυσό
«Διατηρήσαμε και βελτιώσαμε έναν τρόπο δημιουργίας καλλιτεχνικής επίδρασης στο χρυσό που αποτελεί πλέον μέρος του DNA της μάρκας», λέει η Andrea Buccellati. Τα βραχιόλια Opera μανικετόκουμπα Buccellati είναι χαραγμένα με την τεχνική rigato , η οποία περιλαμβάνει χάραξη λεπτών παράλληλων γραμμών σε χρυσό, δίνοντας την εμφάνιση υφασμένου μεταξιού. Στη συνέχεια, ο χρυσός εξωραΐζεται με πολύτιμους λίθους, το καθένα σε ένα περίγραμμα χαραγμένο με περίγραμμα φυλλώματος . Η τεχνική τούλι είναι επίσης μια διαδικασία αποκλειστική για το Buccellati, δημιουργώντας διατρήσεις κηρήθρας σαν δαντέλα, τρυπώντας το μέταλλο για να πάρει ανακούφιση και αντίθεση, όπως φαίνεται στο δαχτυλίδι Aura Eternelle.
Το Cameo & Intaglio
Cameo , που κυριολεκτικά σημαίνει «υψωμένο πάνω», χαράζει ανάγλυφο που χρησιμοποιείται σε μια ποικιλία μεσογειακών κοχυλιών και σκληρών πετρών, και εντοπίστηκε για πρώτη φορά στην αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη. Το Jeweler Amedeo Scognamiglio συνεργάζεται αποκλειστικά με αυτό το αρχαίο μέσο στη γενέτειρά του Torre del Greco, το κέντρο της κατασκευής καμέου. Άρχισε να χαράζει καμέα στα 14, μαθαίνοντας από τη μητέρα του. «Η μέθοδος χάραξης καμέου δεν έχει αλλάξει πολύ από 200 χρόνια πριν. Χρησιμοποιούμε ακόμη εργαλεία χειρός για να χαράξουμε τα διαφορετικά στρώματα των κελυφών. Χρειάζονται πολλά χρόνια για να κυριαρχήσει το σκάφος και κάθε καλλιτέχνης αναπτύσσει το δικό του σκάφος, διατηρώντας το αρκετά μυστικό από τους άλλους. “
Κορυφή: Amedeo Scognamiglio Καθημερινό κρεμαστό κόσμημα Amedeo με σκαλιστό χειροποίητο κέλυφος καρότο σε χρυσό 18 καρατίων, ασήμι, λευκά διαμάντια και κίτρινα ζαφείρια
Κάτω: σκουλαρίκια Amedeo Scognamiglio Zeus & Hera με χειροποίητα σκαλιστά σκελετά καμέου, σε ασημένιο ασήμι και αμέθυστος
Τα σχέδια του Scognamiglio συνδυάζουν το αρχαίο σκάφος με μια ροκ ροκ n ‘roll, με φίδια, κρανία και πιθήκους. Αναπνέει νέα ζωή στους καμέες και τις μετατρέπει σε κάτι ιδιότροπο και νευρικό που αντανακλά τον 21ο αιώνα. Παρουσιάζοντας νέα υλικά όπως μαύρα μάρμαρα και ημιπολύτιμους λίθους, προσθέτει νέα χρώματα για μια πιο σύγχρονη αίσθηση. «Η χιουμοριστική και δροσερή προσέγγιση της μάρκας προήλθε από τη νέα μου αντίληψη για τα κοσμήματα και τη μόδα αφού μετακόμισα στη Νέα Υόρκη και βυθίζομαι στην ποπ κουλτούρα του Big Apple.»
LIZWORKS x Σκουλαρίκια καμέου Catherine Opie Cornelian σε ροζ χρυσό 18kt με γαλαζοπράσινο γαλάζιο και καρναλίνο
Περαιτέρω επανεφεύρεση του παραδοσιακού καμέου είναι LIZWORKS. Η ιδρυτής Liz Swig παίρνει μια από τις παλαιότερες μορφές πορτραίτου και την επαναπροσδιορίζει μέσω του οράματος δύο κορυφαίων σύγχρονων καλλιτεχνών: Catherine Opie και Cindy Sherman. Αυτά τα νέα σχέδια προσφέρουν μια ενημερωμένη προσέγγιση και εξερευνούν το καμεό ως σύγχρονο καμβά, θολώνοντας τη διασταύρωση μεταξύ τέχνης και κοσμημάτων. «Αυτή η ιδέα να πάρουν τη δουλειά τους σε μικρότερη κλίμακα, διατηρώντας παράλληλα την καλλιτεχνική τους δύναμη ήταν τόσο συναρπαστική», λέει ο Swig. Τα καμέα ήταν χειροποίητα υπό το όραμα του Gino Di Luca, ενός κατασκευαστή καμέου τρίτης γενιάς στο Torre del Greco. «Οι σύγχρονες εικόνες με την παραδοσιακή τέχνη με συναρπάζουν. Όταν πλησίασα τον Gino Di Luca, ήταν ανοιχτός και ενθουσιασμένος για να ενημερώσει το μέσο του καμέου », λέει ο Swig.
Κορυφή: Κρεμαστό κόσμημα Argentov Intaglio
Κάτω: Olithica Hermes intaglio χαραγμένο σε μπλε χαλκηδόνια και σε χρυσό 18k
Η χαρακτική Intaglio, σε αντίθεση με το καμέο, χρονολογείται από την εποχή των Ασσυρίων και των Βαβυλωνίων όταν χρησιμοποιήθηκε για να διακοσμήσει φώκιες κυλίνδρων. Καθ ‘όλη τη διάρκεια της ιστορίας, τα δαχτυλίδια και τα μενταγιόν intaglio είχαν πολλές μορφές και σχεδιάστηκαν σε διάφορα υλικά που κυμαίνονται από χρυσό έως σκληρό λίθο με αντίστροφα γλυπτά. Κοσμήματα όπως η Olithica και ο Yaroslav Argentov γιορτάζουν την τέχνη του intaglio με κλασικές συνθέσεις και την παράδοση των χαρακτικών πορτρέτων. Σύμφωνα με τον επικεφαλής χαράκτη και συνιδρυτή της Olithica, Chavdar Chushev, αρχαία κείμενα περιέγραψαν τις εικόνες του intaglios να ζωντανεύουν. “Σε ορισμένες διαφανείς πέτρες, εμφανίζονται ως εκπληκτικές τρισδιάστατες μορφές, όπως τα ολογράμματα της σύγχρονης εποχής.”
Ο Τσούσεφ προσελκύει μυθολογικές μορφές, αρχαγγέλους και ζώα. «Βρίσκω αυτά τα θέματα πολύ εκπαιδευτικά και μαθαίνω περισσότερα για τον αρχαίο κόσμο και τους πολιτισμούς από κάθε κόσμημα που λαξεύω. Λατρεύω επίσης την πρόκληση να έρθω τόσο κοντά σε ένα αρχαίο αριστούργημα σκαλισμένο πριν από χιλιετίες. “
Inlay & Enamel
Η χρήση του σμάλτου και του ένθετου στα κοσμήματα χρονολογείται από τον αρχαίο πολιτισμό των Κινέζων και των Μάγια, πριν από τη διάδοση των Ρωμαίων. Μετά την επέκταση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, αυτές οι τεχνικές εξαπλώθηκαν σε ολόκληρη τη Δυτική Ευρώπη και επηρέασαν τους ευρωπαίους χρυσοχόους.
Bea Bongiasca Vine Drop Hoop σκουλαρίκια σε χρυσό 9κτ με κόκκινο σμάλτο σε ασημένια αμπέλια και φούξια ζαφείρι
Σήμερα, σύγχρονα κοσμηματοπωλεία όπως το Veschetti και η Bea Bongiasca φέρνουν πίσω την αρχαία και πολύχρωμη τέχνη του σμάλτου με πρωτοφανείς τρόπους. Η αισθητική του νεαρού Ιταλού σχεδιαστή Bea Bongiasca περιλαμβάνει λαμπερά αμπέλια σμάλτου με αφρώδεις πολύτιμους λίθους. Μετατρέπει την παραδοσιακή διακόσμηση σε κάτι γλυπτό και βιολογικό, προσθέτοντας μια πινελιά χρώματος και μια αίσθηση Pop Art στα κοσμήματά της. «Μου αρέσει το σμάλτο γιατί είναι το μόνο υλικό που μου επιτρέπει να χρησιμοποιώ οποιοδήποτε χρώμα μου αρέσει στο σχέδιό μου. Χρειάστηκε λίγος χρόνος για να μελετηθεί πώς να αναπτυχθεί τεχνικά το κατσάρωμα των αμπέλων σμάλτου. “
Veschetti Clio 18kt λευκό και κίτρινο χρυσό βραχιόλι με τρία σμαραγδένια σμαράγδια, φωτοστέφανο με διαμάντια και σμάλτο
Οι πλούσιοι πολύτιμοι λίθοι του Veschetti βρίσκονται απρόσκοπτα σε ογκώδεις, δραματικούς κυρτούς δακτυλίους που αντισταθμίζονται με ένα ζωντανό καπλαμά από σμάλτο. Γυαλιστερό, πολύχρωμο και απαλό στην αφή, τα κοσμήματά τους αποτυπώνουν υπέροχα την ιταλική αφθονία της αισθητικής La Dolce Vita. Η Laura Veschetti λέει, «Τα εμαγιέ κοσμήματα έχουν ένα υαλώδες λούστρο που είναι συντηγμένο στην επιφάνεια από έντονη θερμότητα για να δημιουργήσει ένα λαμπερό διακοσμητικό αποτέλεσμα. Ενώ, η ρύθμιση ένθεσης που χρησιμοποιείται στα δαχτυλίδια, τα σκουλαρίκια και τα περιδέραια γίνεται με την εισαγωγή πολύτιμων λίθων με αντίθεση χρώματος στη ρηχή επιφάνεια του κοσμήματος. ” Οι δύο τεχνικές που συνδυάζονται δημιουργούν μια εκλεπτυσμένη, τολμηρή και σύγχρονη εμφάνιση, προβάλλοντας τη μέγιστη ομορφιά των πετρών.
«Με την ανάπτυξη της τεχνολογίας και της σύγχρονης εκβιομηχάνισης, έχει γίνει παγκόσμια εκτίμηση και αναβίωση των αρχαίων μορφών τέχνης σε κοσμήματα», λέει ο Veschetti. «Η αναβίωση της τέχνης του ένθετου και του σμάλτου και η επαναφορά των δύο τεχνικών στο προσκήνιο των σύγχρονων κοσμημάτων μας επιτρέπει να συνδεθούμε με την αυθεντικότητα του παρελθόντος».
Μικρο-μωσαϊκό
Ένα βαθύ πάθος για την ψηφιδωτή τέχνη έφερε την ιταλική μάρκα SICIS Jewels με έδρα τη Ραβέννα για να μελετήσει την τεχνική, την ιστορία και την εφαρμογή της στα κοσμήματα. Τα μικρο-μωσαϊκά αποτελούνται από μικροσκοπικά θραύσματα από τεσέρες, κατασκευασμένα από αδιαφανές σμάλτο ή γυαλί. Αυτή η τεχνική χρονολογείται από τον 17ο αιώνα, όταν Ρωμαίοι μωσαϊκοί στολίζουν αντικείμενα και κοσμήματα για τις βασιλικές οικογένειες του Παρισιού και της Αγίας Πετρούπολης. Τελειοποιήθηκε τον 18ο έως τα μέσα του 19ου αιώνα, όταν τα εξαιρετικά κατασκευασμένα μικρο-μωσαϊκά πωλήθηκαν σε ταξιδιώτες στο Grand Tour τους μέσω της Ιταλίας. Σήμερα, το SICIS Jewels παράγει άπειρους συνδυασμούς χρωμάτων που εφαρμόζονται σε γλυπτές τρισδιάστατες επιφάνειες.
SICIS Jewels Calypso Μπλε κολιέ σε λευκό χρυσό με τρεις χορδές από Akoya Light Blue μαργαριτάρια, διαμάντια και μοτίβα πτώσης από μωσαϊκό
Όπως θα περίμενε κανείς, η σύνθεση μιας εικόνας χρησιμοποιώντας μικρο-μωσαϊκό είναι μια εγγενώς επίπονη και επίπονη διαδικασία που συναρμολογείται εξ ολοκλήρου με το χέρι. Όταν τα βλέπουμε από απόσταση, αυτά τα χρωματικά πλακίδια συντήκονται από το μάτι για να σχηματίσουν ένα κοινό συμπαγές χρώμα κάπως υποβλητικό σε πίνακες Pointillist. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια είναι το κολιέ Calypso , που αποδίδεται σε μοτίβο paisley με αποχρώσεις του μπλε και του λευκού ζαφείρι, προκαλώντας τον αστραφτερό αφρό του ωκεανού. «Χρειάστηκαν 245 ώρες για να δημιουργήσουν οι μωσαϊκοί μας οι δημιουργοί του μωσαϊκού. Το κολιέ στη συνέχεια εξωραΐστηκε με τρεις χορδές από ανοιχτό μπλε μαργαριτάρια της Akoya και εμπλουτίστηκε με διαμάντια », αποκαλύπτει η Creative Director, Gioia Placuzzi.